Органичните храни удължават живота

Зеленчуци и плодове, които са отгледани без използването на изкуствени торове и пестициди, а също така месо и риба, съдействат за удължаване на живота.
Това показват резултатите от 4-годишно изследване на британски учени от Нюкасълския университет, цитирано от ИТАР-ТАСС.

Тяхното изследване дава за пръв път научен отговор на въпроса дали органичните хранителни продукти да по-полезни от традиционните, отглеждани на основата на интензивното земеделие.

Органичните плодове и зеленчуци съдържат с 40% повече витамини и минерали в сравнение с обикновените. А в органичното мляко има 80% повече антиоксиданти. Органичните продукти съдействат за съхраняването на здравето на човек и преди всичко предпазват сърдечно-съдовата система, доказват британските учени.

В момента органичните храни се ползват с огромна популярност във Великобритания, където търсенето расте с 25% ежегодно. Само през миналата година са били продадени такива храни на сума 4 милиарда долара.

Търсенето е устойчиво, въпреки че органичните храни са значително по-скъпи от обикновените. /БГНЕС

CHF CHF 1 2.10463
GBP GBP 1 2.24498
RON RON 10 3.83729
TRY TRY 100 3.87564
USD USD 1 1.66355